divendres, 3 de maig de 2013

DRET DE CUIXA

Ací vos pose un dels altres contes que vaig presentar al concurs del grup de música folk BOC. Cura amb la Bernarda que és guerrera:

Dret de cuixa

Bernarda, la filla del ferrer, era una al·lota de poble ben bragada. Tenia guanyada la fama de saber armar gresca quan alguna cosa no li venia de gust. Aiiii, la Bernarda! Era d’empenta i no ho podia negar. Aquells dies la preocupava un assumpte tèrbol: el seu casament estava proper i per davant de tot estava el Dret de Cuixa del senyor de les terres. Fent honor a la fama guanyada, Bernarda va  donar una lliçó a aquell malnat i li deixà un record per a tota la vida a la cuixa, amb el ferro de marcar ramat: “Volies cuixa?” −li va dir− “Doncs, té cuixa! Cada vegada que vulguis  robar a una  al·lota la seva nit de noces  ensenyaràs la teva marca i te’n recordaràs de mi”.

Per cert, gràcies per votar-me al concurs. He de dir-vos que he passat a la final. Ara m'han encarregat tres contes nous inspirats en tres temes nous del grup,  inèdits, que m'han enviat per què comence a escriure. Tinc de temps fins el dia 10, deu ser el meu destí escriure contra rellotge.

1 comentari:

  1. Enhorabona de part de tots!!!! Regina, Amparo, Mª Jose, Adelfina i Imma. Forta abraçada!

    Dimarts 21 de maig potser serà la darrera classe. Ho confirme quan parle amb Lola. Ens veiem i preparem el darrer escrit que cadascu trie per a ajuntar-los i imprimir nostres contes, poemes i històries tots junts.

    ResponElimina